الگوریتم پنگوئن چیست؟ چه کسانی باید درباره الگوریتم پنگوئن نگران باشند؟

الگوریتم پنگوئن چیست؟ چه کسانی باید درباره الگوریتم پنگوئن نگران باشند؟

آنچه در این مقاله میخوانید

الگوریتم پنگوئن برای اولین بار در حدود یک سال پس از به روز رسانی پاندا در آوریل 2012 منتشر شد. این دو اغلب برای بالا بردن کیفیت محتوا که در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود; گروه بندی می شوند. گوگل در هنگام تعیین رتبه بندی; یک نمایه لینک یا لینک صفحه را در نظرمی گیرد.

در گذشته الگوریتم های گوگل ضعیف بودند; و عده ای از این ضعف سو استفاده کرده و با خرید لینک و یا تبادل تعداد زیادی لینک بازاریابی می کردند.پنگوئن سایت های را که لینکهای بی کیفیت تولید می کنند را کنترل می کند..

لینک های با کیفیت و هدفمند هنوز ارزش خود را در وب سایت ها دارند;و  گوگل هم بر این نکته تأكید می كند كه سایت ها باید بر روی ایجاد یک فایل پشتیبان با کیفیت بالا تمركز شوند; شما می توانید از تکنیک هایی مانند; پست های مهمان در سایر وبلاگ های معتبر استفاده کنید تا مطالب خود را هرم بندی کنید و یک نمایه پشتیبان قوی ایجاد کنید.

چه کسانی باید درباره الگوریتم پنگوئن نگران باشند؟

دومین الگوریتم گوگل ;الگوریتم پنگوئن است. پنگوئن تنها کیفیت لینک ها را بررسی می کند; و سایتهایی که پیوندها را خریداری کرده یا پیوندهای کم کیفیت را از طریق مکانهایی مانند دایرکتوری با کیفیت پایین; یا اسپم وبلاگ یا مدالهای پیوند و infographics دریافت کرده اند; دیگر نمیتوانند سایتهای خود را رتبه بندی کنند.

اکثر سایت ها نیازی به نگرانی در مورد پنگوئن ندارند; مگر آنکه قبلا از لینک های بی کیفیت و هرز استفاده کرده باشند; یا SEO کارهایی را استخدام کرده اند که ممکن است ازاین تکنیک بد استفاده کرده باشند. حتی اگر صاحب سایت از آنچه که سئوکارها انجام می دادند آگاهی نداشته باشد;باز هم مسئولیت این پیوندها بر عهده وی است. به همین دلیل صاحبان سایت همیشه باید این موضوع را در نظر بگیرند.

الگوریتم پنگوئن

نکاتی که برای الگوریتم پنگوئن مهم است

فقط لینکهای ورودی

پنگوئن تنها با لینکهای ورودی سایت ارتباط دارد. گوگل فقط به لینک هایی اشاره می کند که به سایت مورد نظر می آیند.

پیدا کردن لینک های شما

اگر فکر میکنید سایتتان تحت تاثیر پنگوئن قرار گرفته است. باید یک حساب پیوند ایجاد کنید و لینکهای کم کیفیت و یا هرزنامه را حذف یا رد کنید.

ارزیابی کیفیت لینک

فرض کنید که یک لینک از یک سایت .edu با کیفیت بالا بدست می اورید; شما نمی توانید صدرصد مطمئن باشید که لینک کیفیت لازم را برای استفاده دارد.ممکن است دانشجویان زیادی وبسایت های شخصی خود را با این دامنه ثبت کنند; یا همچنین  سایت های هک شده زیادی در دامنه های .edu هستند که دارای لینک های بی کیفیت می باشند. قضاوت ها را بر اساس نوع دامنه انجام ندهید.

حذف پیوند

هنگامی که متوجه شدید بعضی از لینک های که به سایت شما ختم می شود هرز و بی کیفیت است; باید انها را حذف کنید.و از صاحبان وبسایت ها بخواهید که لینک هایی را که به وب سایت شما مرتبط هستند را حذف کنند.

برخی از صاحبان سایت برای حذف یک لینک از یک سایت هزینه  دریافت می کنند; اما Google توصیه می کند که برای حذف لینک ها هزینه ای پرداخت نکنید;و فقط آنها را در فایل disavow خود قرار دهید و به حذف لینک بعدی بروید. برخی از صاحبان سایت از انتقال پیوندها درآمد کسب می کنند.

ایجاد و ارسال یک پرونده Disavow

گام بعدی در پاکسازی مسائل مربوط به پنگوئن; ارسال یک فایل disavow است. فایل disavow یک پرونده ای است که به Google ارسال می کنید که به آنها می گوید تمام لینک های موجود در فایل را نادیده بگیرند. تا هیچ تاثیری بر روی سایت شما نداشته باشند. شما همیشه می توانید نسخه ای از فایل disavow فعلی را در کنسول جستجوی گوگل دانلود کنید. نتیجه این کار این است که لینکهای منفی دیگر باعث نمیشوند که رتبه سایت شما پایین بیاید

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.