آخرین روشهای بازاریابی 2018

آخرین روشهای بازاریابی 2018

آنچه در این مقاله میخوانید

در این دنیای در حال تغییر افرادی موفق هستند که خود را با تغییرات وفق داده و هر روز از روشهای بازاریابی مختلفی استفاده کنند. در این باره ما به شما روشهای بازاریابی مختلفی را معرفی خواهیم کرد تا شما با همه آنها آشنایی نسبی را پیدا کنید و در قسمت های بعدی به طور کامل آنها را برای شما بازگو خواهیم کرد با ما همراه باشید.

انواع روشهای بازاریابی

امروزه مردم با آگاهی کامل و قبلی شروع به خرید محصول یا خدمات می کنند و دیگر به کار بردن روشهای سنتی جوابگوی نیازهای آنها نیست. در گذشته افراد توجه چندانی به جزییات محصولی که نیاز داشتند نمی کردند و بازاریابان کافی بود که اطلاعات محدودی را در اختیار آنان قرار دهند و آن را سریعا به فروش می رساندند. اما امروزه وضعیت تغییر کرده است افراد قبل از خرید چیزی کاملا راجب آن تحقیق کرده و پس از آنکه اطمینان حاصل کنند که آن محصول کارایی لازم را برای آنها دارند را خریداری می کنند.

 

بازاریابی آنلاین

یک تعریف کوتاهی که در این رابطه می توانیم داشته باشیم این است که شما هر نوع تبلیغاتی که در دنیای اینترنت انجام دهید به عنوان بازارایابی آنلاین از آن یاد می شود. مانند ویدیوهای تبلیغاتی ؛ بازاریابی از طریق گوگل؛ و… نمونه بازاریابی آنلاین هستند که ما در باره همه ی آنها برای شما عزیزان توضیحاتی را داده ایم. پیشنهاد ما این است که حتما مقالات زیر را که درباره بازاریابی آنلاین است را مطالعه بفرمایید تا متوجه حساسیت و مهم بودن این نوع بازاریابی شوید.

بازاریابی آفلاین

همان طور که از نام این نوع بازاریابی پیداست یعنی بازاریابی که در دنیای مجازی رخ نمی دهد و باید آن را دنیای واقعی و ملموس آن را اجرا کرد. مانند تبلیغات در روزنامه و تلویزیون و رسانه های جمعی دیگر که مردم با آن در ارتباط باشند. شاید سوال پیش بیاید که این روش ها دیگر منسوخ و قدیمی شده و آن طور که باید تاثیرگذار نیستند اما منظور ما این نیست که این روش را به تنهایی انجام دهید این بازاریابی به نوعی مکمل بازاریابی آنلاین است و با ترکیب این دو می توانید سریعتر به خواسته خود دست پیدا کنید.

بازاریابی محتوایی Article marketing

بازاریابی محتوا به طور معمول رویکرد فروش برای جذب مشتریان و حفظ آنها از طریق ایجاد و ارایه محتوای مربوط و معنی دار است. بازاریابی محتوا تکنیکی از فروش و بازاریابی است.

روش کار در بازاریابی محتوای در این است که شما با ارائه محتوا مرتبط افراد را به سمت کسب وکار خود هدایت کرد و آنها را با محتوا سایت خود در گیر کرده و سپس آنها را به مشتری واقعی خود تبدیل می کنید.

 

بازاریابی درون‌سو Inbound marketing

این نوع بازاریابی به طور مستقیم با سئو سایت شما در ارتباط است. زیرا که فردی به محصولی نیاز دارد و در گوگل آن را سرچ کرده و به اولین صفحه ای که برای باز شود می رود و نیاز خود را تامین می کند. شما باید در این روش فقط در قسمت سئو سایت خود کار کنید تا در صفحات اول گوگل قرار گیرید. تیم افق وب به شما کمک خواهد کرد تا ترافیک گوگل خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را از طریق جستجو، جذب کار خود کنید. خدمات افق وب شامل مشاوره و همینطور اجرای فرآیند سئو می‌شود.

بازاریابی مستقیم Direct marketing

در این روش شما مستقیما با کاربران و یا مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید. و دلیلی که برای استفاده از این بازاریابی وجود دارد این است که شما کاملا و به راحتی متوجه خواهید شود که آیا این کاربر از شما خرید خواهد کرد و تبدیل به مشتری شما خواهد شد یا خیر.

نمونه‌های بازاریابی مستقیم، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی تلفنی و فروش مستقیم است.

بازاریابی قطره‌ای Drip marketing

بازاریابی قطره‌ای به فرستادن ایمیل‌های هدفمند و با برنامه‌ی زمانی مشخص که همگی در جهت رسیدن به هدفی خاص، که تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل است، می‌گویند.

فرستنده از برنامه‌ی بازاریابی ایمیلی‌ای استفاده می‌کند که به او این امکان را می‌دهد که تعداد زیادی ایمیل را در یک زمان تنظیم کند و به مرور زمان آن‌ها را برای مخاطبان بفرستد ( به این علت به این نوع بازاریابی، بازاریابی قطره‌ای گفته می‌شود که در آن ایمیل‌ها، یکی یکی و به صورت قطره‌ای ارسال می‌شوند).

این نوع بازاریابی گاهی شامل تماس‌های تلفنی هم می‌شود.

بازاریابی نیچ مارکتینگ Niche marketing

زمانی که یک محصول یا سرویس برای بخش خاصی از یک بازار تولید نشده باشد، یک شرکت می‌تواند تلاش خود را روی آن بخش یا گوشه متمرکز کند و نیازی را که تاکنون به آن پاسخی داده نشده است را برآورده سازد. این نوع بازاریابی را با یک مثال برای شما ساده تر بیان می کنم.

به طور مثال ما در سایت خود به کم بینایان و افرادی که وقت کافی را درباره با مطالعه مقالات ندارند یک فایل صوتی ایجاد کرده ایم و همام مقاله ای را که نگارش کرده ایم را به صورت صوتی نیز در اختیار افراد قرار داده ایم و به نوعی بازاریابی نیچ ماکتینگ را انجام داده ایم. شما نیز می توانید در هر شغلی که هستید گوشه های گنگ بازاریابی و کار خودتان را پیدا کرده و آن را تقویت کنید.

بازاریابی دهان به دهان  Referral marketing

یکی دیگر از روشهای بازاریابی در دنیای امروز بازاریابی دهان به دهان است. در بازاریابی دهان به دهان وقتی کسی از خدمات شما راضی باشد و همچنین بتوانید آن را راضی نگه دارید این اشخاص به نوعی برای شما پیک رایگان خواهند شد. و در هر جمع و باشگاهی و در هر زمان که صحبت از کالا و خدمات متناسب با کار شما باشد مطئنا از برد شما استفاده خواهند کرد و برزبان خواهند آورد.

بازاریابی تبلیغاتی Promotional marketing

بازاریابی تبلیغاتی یکی از شیوه‌های مرسوم روشهای بازاریابی است که شرکت‌ها بواسطه‌ی آن مصرف‌کننده را به خرید محصولات خودشان ترغیب می‌کنند. راه‌های بسیاری وجود دارد که یک شرکت می‌تواند به وسیله‌ی آن‌ها برای یک محصول یا سرویس تبلیغات کند، یکی از آن‌ها ترتیب دادن مسابقات و در نظر گرفتن جوایزی برای آن‌ها، ارائه‌ی کالابرگ‌هایی برای خرید یک محصول با تخفیف و اشانتیون‌هایی که مشتریان بتوانند پیش از خرید، آن محصول را امتحان کنند.

بازاریابی ویروسی Viral marketing

افراد عاشق به اشتراک گذاشتن داستانها و اخبار و اطلاعات با اشخاص پیرامون خود هستند. و برای رفتن به مکانی و یا استفاده از محصولی از دوست و یا کسی که قبلا به آنجا رفته و یا از آن استفاده کرده مشورت خواهند کرد. پس در این نوع بازاریابی نفوذ اجتماعی در کاری حرف اول را می زند. سعی کنید در کار خود در قلب مردم نفوذ کره و قسمتی از خدمات خود را رایگان در اختیار دیگران قرار دهید.

بازاریابی خبرنامه‌ای Newsletter marketing

بازاریابی خبرنامه‌ای و بازاریابی ایمیلی انواع تبلیغاتی هستند که توسط ایمیل انجام می‌شود. معمولاً شرکت‌هایی که از بازاریابی خبرنامه‌ای استفاده می‌کنند فهرستی از مخاطبین دارند و خبرنامه‌های خود را که حاوی اطلاعات جالب توجهی است برای آن‌ها می‌فرستند. موفقیت یک خبرنامه در گروی جلب توجه مخاطب، نوشتن محتوای جذاب و خوب، و داشتن فهرست بلندی از مخاطبین مربوط و مشتریان بالقوه است.

بازاریابی معکوس Reverse Marketing

این روش شباهت زیادی به بازاریابی درون سو دارد اما با این تفاوت که هدف آن تبلیغ محصولی است که در هیچ جای دیگر یافت نمی شود. هنگامی که فردی محصولی را تولید و یا خدمات منحصر به فردی را ارائه می کند که تاکنون جایی دیگر نبوده است معمولا از این بازاریابی استفاده میکند. بازاریابی معکوس می‌تواند از طریق تلویزیون، بازاریابی اینترنتی و انتشارات صورت گیرد.

بازاریابی شخصی سازی شده Personalized marketing

در این نوع بازاریابی شما می توانید برای مشتریان خاص خود پیشنهادات خاص و منحصر به فردی را ارائه دهید. این نوع بازارایابی را هنگامی می توان اجرا کرد که شما اطلاعات کافی را درباره مشتریان خود داشته باشید.

بازاریابی چریکی Guerrilla marketing

بازاریابی چریکی در عمل فرصتی مناسب است تا به مشتریان خود کمک کنید که در حال و آینده خود موفق باشند، آنها میخواهند پول بیشتری در بیاورند، وزن کم کنند، جنس مخالف را جذب کنند، شرکت خود را بسازند، سالم تر باشند یا و … پس شما میتوانید به آنها کمک کنید و راه مناسب برای رسیدن به اهدافشان را نشان دهید.

هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست. شما باید در این نوع بازاریابی به نوعی هنرمندانه عمل کنید و نیاز مشتری پیدا کرده و با تکیه بر علم روانشناسی محصول یا خدمات خود را به طرف معرفی کنید و بفروش برسانید.

4/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.