یادگیری وردپرس به صورت رایگان در یک هفته

یادگیری وردپرس به صورت رایگان در یک هفته

آنچه در این مقاله میخوانید

یادگیری وردپرس در کمتر از یک هفته آن هم به صورت کاملا رایگان چیز دور از دسترسی نیست. در این مقاله می خواهیم مراحل یادگیری وردپرس را به شما توضیح بدهیم. امیدوارم این مقاله رو دوست داشته باشید و آخر سر من رو از نظرات خودتون بهره مند کنید.

چرا وردپرس را یاد بگیریم؟

وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا اوپن سورس در اینترنت است. شاید باور کردنش برای شما سخت باشد که در حدود 22% از تمامی وبسایت های موجود در اینترنت با استفاده از وردپرس طراحی شده اند به این دلیل که وردپرس به شما انعطاف پذیری و قدرت بالایی در طراحی انواع سایت های حرفه ای را میدهد. به همین دلیل هزاران فرصت شغلی در اینترنت برای وردپرس کاران موجود است و سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که از وردپرس درآمد دارند.

جدا از فرصت های اقتصادی، وردپرس به شما قدرت بیان و به اشتراک گذاری مطالب، ایده ها و جامعه دوستان خودتان را میدهد.

 

وقتی صحبت از صفر تا صد طراحی سایت می‌شود، منابع بسیار زیادی برای یادگیری طراحی وب سایت وجود دارند، اما برای یادگیری موثر آن باید به‌دنبال دوره‌ای باشید که از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • تمام نکات مهم و ضروری برای ساخت وب سایت را پوشش دهد.
  • مدرس دوره طراحی وب سایت آموزش از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.
  • مسیر یادگیری دوره طراحی وب سایت شفاف و مشخص باشد.
  • امکان تعامل برقرار کردن با اساتید و پرسیدن سوال از آن‌ها فراهم باشد.
  • محتوای دوره صفر تا صد طراحی سایت به‌روز باشد.
  • پس از اتمام دوره، امکان ارتباط با مربی دوره فراهم باشد.

در همین راستا، مجموعه ژاکت دوره‌ای تحت عنوان «دوره طراحی وب سایت» را برای علاقه‌مندان به این حوزه برگزار می‌کند. این مجموعه دوره در ۴ بخش مجزا ارائه می‌شود و افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

برای یادگیری وردپرس به چه چیزهایی نیاز داریم؟

درصورتی که شما آماده باشید تا ساعتی را در روز برای یادگیری وردپرس اختصاص دهید، میتوانید در کمتر از یک هفته وردپرس را یاد بگیرید. شما نیاز دارید که یک سری کارهای خیلی ساده را بلد باشید ( مثلا بلد باشید که چطور در گوگل جستجو کنید) یا چطور دستورالعمل های مختلف را دنبال کنید.

نه اشتباه نکنید، برای یادگیری وردپرس هیچ نیازی به یادگیری HTML یا سایر زبانهای برنامه نویسی مختلف ندارید. آیا دانستن و آشنا بودن با زبان های برنامه نویسی در آینده به درد بخور است ؟ البته، اما در شروع کار ضروری نیست.

خیلی از وردپرس کاران حرفه ای دقیقا مانند شما از همین موارد ابتدایی شروع کرده اند. در واقع اکثر وردپرس کاران ، نمیدانند که چطور باید سایتی را طراحی کنند یا کد نویسی انجام دهند. حالا که شما برای یادگیری وردپرس آماده هستید، من میخواهم ورود شما را به جمع وردپرس دوستان و وردپرس کاران خوش آمد بگویم.

مراحل یادگیری وردپرس

روز اول: آغاز کار با وردپرس

اولین چیزی که باید یاد بگیرید این است که چطور وردپرس را نصب و راه اندازی کنید. این قسمت با یک تصمیم برای شما وجود دارد. شما باید بین استفاده از wordpress.com یا wordpress.org یکی را انتخاب کنید. برای اکثر صاحبان مشاغل و افرادی که به دنبال راه اندازی یک وبسایت حرفه ای با وردپرس هستند منطقی تر این است که از WordPress.org استفاده کنند. درصورتی که شما هم میخواهید یک وبسایت حرفه ای با استفاده از تمامی امکانات و قدرت وردپرس داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم که از WordPress.org استفاده کنید.

بعد از این انتخاب شما نیاز دارید که یک دامنه و یک هاست مناسب تهیه کنید. دامنه در واقع آدرس اینترنتی وبسایت شما در اینترنت است (مثلا Ofoghweb.com). در این رابطه میتوانید از راهنمای ثبت دامنه استفاده کنید.

مرحله بعدی انتخاب هاست مناسب میباشد. هاست فضایی در اینترنت برای قرار دادن فایل های وبسایت شما میباشد. در این زمینه نیز میتوانید از راهنما های مختلف در اینترنت استفاده کنید.

زمانیکه دامنه خود را ثبت کردید و آن را به هاست خودتان متصل کردید ( چطور دامنه را به هاست وصل کنیم ؟ ) میتوانید نصب وردپرس را آغاز کنید. برای آموزش نصب وردپرس هم میتوانید در مینی دوره رایگان آموزش نصب و راه اندازی وردپرس شرکت کنید و در کمتر از 10 دقیقه وردپرس خودتان را به صورت رایگان نصب کنید.

برای آموزش نصب وردپرس در مقاله دیگری هم این روال را توضیح دادیم که میتوانید به مقاله آموزش نصب وردپرس در CPanel مراجعه کنید.

حالا که نصب وردپرس را یادگرفته اید باید با اصول کلی وردپرس آشنا بشوید.

روز دوم : یادگیری اصول وردپرس

یادگیری وردپرس - اصول مقدماتی وردپرس

بعد از نصب وردپرس زمان این است که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا بشوید. بهترین راه یادگیری وردپرس به صورت رایگان، استفاده از پکیج آموزش وردپرس برای مبتدیان است که به صورت رایگان در افق وب منتشر شده است. در این 10 ویدیو شما با تمامی اصول کلی وردپرس آشنا خواهید شد، برای مثال آشنایی با داشبورد وردپرس، رسانه، دیدگاه ها، نوشته ها، افزونه ها، پوسته ها و…

اگر با واژه ای روبرو میشوید که آن را نمیدانید، میتوانید به واژه نامه وردپرس مراجعه کنید. در این دیکشنری لیستی از تمامی اصطلاحاتی که در وردپرس استفاده میشود به همراه توضیح برای هر واژه وجود دارد.

بعد از آن باید یک سری اصول مانند تفاوت بین نوشته و برگه و صفحات و دسته بندی  ها و برچسب ها را یاد بگیرید. اگر امروز باز هم وقتی برایتان باقی مانده است، باید قسمت راهنمای مبتدیان وردپرس را برای به دست آوردن اطلاعات مفیدی از وردپرس را بررسی کنید.

 خوشبختانه با این زمان، شما دید کلی از قسمت مدیریت وردپرس بدست آورده اید ، حتما دوست دارید که کمی هم با افزونه های وردپرس آشنا شوید.

روز سوم : استفاده از افزونه های وردپرس

افزونه های وردپرس

قدرت اصلی وردپرس از افزونه های آن است. افزونه های وردپرس به شما اجازه میدهند تا قدرت و کارایی سایت وردپرسی خودتان را افزایش دهید؛ برای مثال فرم تماس اضافه کنید، فروشگاه بسازید و غیره .برای آموزش روش های نصب افزونه در وردپرس میتوانید به آموزش نصب افزونه در وردپرس بروید. .وردپرس بیش از 32 هزار افزونه رایگان رایگان را در مخزن افزونه های وردپرس ارائه میدهد. این تعداد فراوانی در افزونه های وردپرسی باعث راحتی کار با وردپرس برای تازه کاران است.

بعد از آشنایی با افزونه های وردپرس به قسمت بعدی یعنی پوسته های وردپرس میرویم.

روز چهارم : استفاده از پوسته های وردپرس

پوسته های وردپرس ظاهر سایت شما را کنترل میکنند. پوسته ها در واقع قالب های از پیش آماده شده ای هستند که شما میتوانید نصب کنید و سایتتان را مطابق نیازتان تنظیم کنید. هزاران پوسته رایگان تجاری برای وردپرس وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. درصورتی که مایل به استفاده از پوسته های رایگان وردپرس هستید میتوانید به مخزن پوسته های وردپرس مراجعه کنید. برای خرید پوسته های اوریجینال هم میتوانید به سایت هایی نظیر الگانت تمز ، تم فارست و تمپلیت مانستر سر بزنید.

5/5 - (3 امتیاز)

6 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.