بک لینک چیست و چگونه بک لینک صحیح بسازیم؟

بک لینک چیست و چگونه بک لینک صحیح بسازیم؟

آنچه در این مقاله میخوانید

بک لینک در لغت به معنی لینکهای پشتی است اما به بیان بهتر به لینک سایت شما در وبسایتهای دیگر بک لینک گفته میشود. سایتهای زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما بک لینک رایگان میدهند اما توصیه ما به شما این است که از این سایتها استفاده نکنید.

زیرا نه تنها این بک لینکها رتبه سایت شما را بالا نمیبرند بلکه احتمال پنالتی شدن یا پایین آوردن رتبه شما نیز وجود دارد. معمولا این سایتها فقط پیج رنک بالایی در گذشته داشته اند و بازدید یا ارزش چندانی ندارند.  هرچه تعداد لینکهای خارجی یک صفحه یا سایت بالا برود; ارزش آن سایت یا صفحه کمتر و کمتر میشود. با مراجعه به یکی از این سایتها متوجه خواهید شد تنها فردی نیستید که قصد گرفتن بک لینک از این سایتها را دارید و صدها یا هزاران لینک به وسیله افراد دیگر ایجاد شده است.

انواع بک لینک ها

وبلاگی

همانطور که از نامش پیداست به لینک شما در وبلاگها گفته میشود که به نوعی sub domain برای دامنههای اصلی یعنی همان سرویسهای وبلاگدهی هستند.

روش گرفتن بک لینک از وبلاگها

برخی از افراد تصور میکنند که اگر تبادلی انجام دهند; موجب کاهش ارزش سایت خودشان میشود. این موضوع را در نظر بگیرید که تبادل کردن بهتر از نداشتن آن بک لینک است. همچنین وبلاگی برای تبادل پیدا کنید که رتبهاش با سایت شما برابری کند.

تبادل یا خرید از مدیر وبلاگ: معمولا در وبلاگهای پربازدید یک بخش با عنوان تبلیغات ایجاد شده است.

شرکت در انجمنهای وبلاگ

شرکت در بحثها و گفتگوها

اجتماعی

بک لینک اجتماعی به لینک شما در شبکه های اجتماعی مختلف گفته میشود. معمولا تصور از شبکه های اجتماعی تنها فیسبوک و توییتر است اما اینطور نیست. سایتهایی که تخصصی تر به امر شبکه سازی پرداخته اند را نیز میتوان جزو شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

مسنجر ها

در گذشته که پیام رسانی مانند یاهو مسنجر وجود داشت; از این نوع بسیار استفاده میشد. در حال حاضر با ورود گوشیهای هوشمند، دیگر دوره آن رسیده است که کسب و کار خود را با این مسنجرها ادغام کنید.

 تلگرام

تلگرام محبوبترین مسنجر در بین ایرانیان است. امکاناتی که میتوان از آنها برای لینک گرفتن استفاده کرد:

  • – کانالها شخصی و عمومی
  • – سوپر گروهها
  • – ارسال پیام و لینک خود به شکل تک به تک به افراد حاضر در دفترچه تلفن شما
  • – ساخت ربات تلگرام

 معرفی آفلاین

به لینکهای شما در محیط سیستم عاملها; بروشور یا کارتهای ویزیت بک لینک آفلاین گفته میشود. حتی اگر فرد آفلاین باشد; زمانیکه آنلاین شد از لینک شما استفاده خواهد کرد که باعث معرفی سایت یا برند شما به دیگران میشود.

استفاده از اپلیکشین ها

به لینک شما در اپلیکیشنهای موبایل بک لینک اپلیکیشنی گفته میشود. این بک لینکها به فروشگاههای اپلیکیشن داده شده است و کاربران باید به اپلیکیشن محبوب خود در این سایتها نظر یا امتیاز دهند.

فعالیت در انجمن ها

به لینک شما در انجمنهای گفت وگو بک لینک انجمنی گفته میشود; که در تمامی موارد هم رایگان است. حتی برخی سایتهای پر بازدید، با قیمتی پایین و مناسب در انجمنهایشان برایتان بک لینک میزنند.

نظر دادن در سایر وبسایت ها

یکی از مرسوم ترین و ساده ترین بک لینک ها است; که در اکثر مواقع رایگان است. میتوان آن را از تمام وبسایتها گرفت و گاهی اوقات حتی نیازی به ثبت نام در وبسایت نیست. در ایران این نوع بک لینکها هنوز جا نیفتاده است. در بیشتر سایتها و وبلاگها نیاز است که نظر شما را مدیر سایت تایید کند; ولی مدیران سایتها این نوع بک لینک را اسپم به حساب می آورند.

فروشگاهی

در سالهای اخیر شاهد رشد فروشگاههای اینترنتی و جا افتادن فرهنگ این نوع خریدها در ایران بوده ایم. در میان هر 10 سایت برتر کشور یک فروشگاه به چشم میخورد.شاید برای شما جالب باشد که چگونه میتوان از یک سایت فروشگاهی بک لینک گرفت! راه اصلی این نوع بک لینک، ارائه یک محصول حتی گاهی به شکل ظاهری فقط در جهت گرفتن بک لینک و ایجاد یک پست در سایت میباشد.

امتیاز شما به این مقاله
  • برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.