چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟ 7 راهکار عملی

چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟ 7 راهکار عملی

آنچه در این مقاله میخوانید

راهکار های عملی برای اینکه یک طراح سایت حرفه ای شویم

طراح سایت و توسعه دهنده وب بودن امروزه دو مورد از برترین و محبوب ترین شغل ها هستند.البته تصمیم اینکه یک طراح سایت حرفه ای شویم بسیار راحت ولی در عمل مراحل خاص خود و پیچیدگی هایی از جنس خودش دارد.در آغاز شما باید علاقه به این کار داشته باشید. اینکه چندین ساعت بدون هیچ گفتگویی در یک فضای خصوصی بنشینید و همیار و هم صحبتان صفحه مانیتور و وبسایت ها باشند. بدون داشتن علاقه ، بعد از مدتی سختی های این کار شما را خسته خواهد کرد و دیگر توان یادگیری نخواهید داشت.

یکی دیگر از ویژگی های این کار یادگیری روزانه و منظم است. این کار هیچ نقطه پایانی ندارد و شما باید هر روز دانش خودتان را به روز نگه دارید.

از دیگر افراد طراح سایت و برنامه نویس بزرگ بیاموزید

اگر میخواهید یک طراح سایت حرفه ای شوید حتما نمونه های جدید و مطرح سایر طراحان را بررسی کنید و از آنها  در طرح های خود استفاده کنید. الگو برداری از افراد موفق و مشهور در ابتدای کار اصلا چیز بدی نیست و کپی برداری محسوب نمیشود. تا شما نتوانید الگو های دیگران را اجرایی کنید و با طرح های مختلف سرو کله نزنید به هیچ عنوان نخواهید توانست طرح جدیدی را پیاده سازی کنید.

 

 

طراح وب سایت

 

ابزارهای مناسب را پیدا کنید

با یک نرم افزار گرافیکی خوب مثل Illustrator شروع کنید. ساخت تصاویر با استفاده از نرم افزار illustrator ساده ترین راه برای درک طراحی گرافیک است; بنابراین صرف هزینه برای آموزش Illustrator یا Fireworks کمک بزرگی خواهد بود. Inkscape یک جایگزین رایگان و Open Source برای تازه کاران است.

مهارت های مورد نیاز خود را یاد بگیرید این مهارت ها عبارتند از:

 

  • HTML
  • CSS
  • جاوا اسکریپت
  • PHP
  • Bootstrap

 

برای شروع میتوانید از آموزش های رایگان زیادی که در فضای اینترنت وجود دارد استفاده کنید. اما یکی از بهترین سایت ها برای یادگیری این موارد وب سایت w3schools.com است. به عنوان یک طراح سایت میتوانید از زبان های برنامه نویسی که در بالا به آنها اشاره کردیم شروع کنید و در آینده تکنولوژی های جدیدتر و زبان های بیشتری رو هم یاد بگیرید.

سرفصل یادگیری طراحی سایت برای تازه کاران

  1. HTML: برای محتوای اصلی صفحه وب،
  2. CSS: برای استایل دهی و زیبا تر کردن صفحات HTML
  3. جاوا اسکریپت: برای درج محتوای داینامیک و پویا
  4. پی اچ پی:زبان اسکریپت نویسی سمت سرور
  5. BootStrap: فریم ورک آماده برای طراحی ساده سمت کاربر

شما با یادگیری زبان های برنامه نویسی مانند HTML,CSS میتوانید وبسایت های استاتیک و ساده طراحی کنید. اما اگر قصد دارید یک وبسایت پویا و داینامیک مانند وردپرس داشته باشید نیاز به زبان های بیشتری مانند javscript و PHP نیز دارید.

ایجاد وب سایت های پویا با استفاده از PHP و MySQL

اگر میخواهید طراح سایت سمت سرور شوید نیاز هست که حتما زبان اسکریپت نویسی PHP و همچنین MYSQL را به خوبی یاد بگیرید.اصولا دو نوع برنامه نویسی در دنیای وب وجود دارد. برنامه نویسی سمت کاربر یا Frontend و برنامه نویسی سمت سرور یا Backend. زبان های برنامه نویسی سمت کاربر مانند HTML,CSS و جاوا اسکریپت هستند و زبان های برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP.

برای بهبود تجربه کاربر (UX) از Ajax استفاده کنید

برنامه نویسان و طراحان سایت حرفه ای از تکنولوژی هایی مانند AJAX برای پویا تر کردن محتوای صفحات استفاده میکنند. این قبیل تکنولوژی ها به شما به کاربر این اجازه را میدهد که بدون نیاز به رفرش کردن صفحه فقط بخش مورد نظر خودش را تکمیل و برای سایت ارسال کند. نمونه این کار را در سایت هایی مانند توییتر و فیس بوک قبلا دیده اید و به این ترتیب در مصرف پهنای باند سایت نیز صرفه جویی کنید.

 کامپیوتر خود را به عنوان یک محیط توسعه تنظیم کنید

شما میتوانید قبل از اینکه وبسایت را بر روی یک سرور اصلی نصب و راه اندازی کنید، آن را در رایانه شخصی خود تست و اجرا کنید. برای این کار باید یک وب سرور را بر روی رایانه خود نصب کنید تا بتوانید بر روی اسکریپت ها بدون اتصال به اینترنت محلی کار کنید. اگر تصمیم دارید یک PHP کار شوید  سعی کنید از نرم افزارهایی مانند Xampp و یا WAMP  استفاده کنید.برای آموزش نصب وردپرس روی زمپ میتوانید مینی دوره آموزش نصب وردپرس در Xampp را که به صورت رایگان منتشر شده است را مشاهده کنید.

 

زمانی که ایده و زمان دارید، پروژه را شروع کنید

بهترین زمان برای شروع طراح وب سایت همین الان است .  بیش از حد نگران نباشید که اولین بار آن را کامل کنید؛ یکی از بهترین چیزها در مورد وب سایت ها این است که آنها همیشه می توانند در هر زمان بهبود پیدا کنند!

بعد از تصمیم به اجرای پروژه ، سرعت پیاده سازی و تجاری سازی آن نیز بسیار مهم است. یادتان باشد در دنیای اینترنت هیچ کس مالک ایده نیست بلکه کسی برنده است که بتواند سریعتر از دیگران آن ایده را عملی و اجرایی کند.

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها:

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.