4 مرحله اساسی برای راه اندازی وب سایت موفق

4 مرحله اساسی برای راه اندازی وب سایت موفق

آنچه در این مقاله میخوانید

سلام به شما دوست عزیز که در حال مطالعه این مقاله هستی و احتمالا قصد راه اندازی وب سایت یا کسب و کار آنلاین رو داری. حتما سوالات زیادی برای شروع در ذهن داری که مطمئن نیستی از کجا میشه جواب تمامی این سوالات رو گرفت و با یک دل قرص و محکم شروع به سرمایه گذاری و استارت یک کسب و کار کرد. من حامد نجفی تجربه چندین ساله در زمینه طراحی سایت های وردپرسی و مشاوره به کسب و کار های مختلف دارم و قصد دارم در این مقاله به صورت خلاصه و سرفصل وار به بعضی از این مراحل اشاره کنم.

راه اندازی سایت

برای ساده تر شدن کار من روال کار رو به چهار مرحله اساسی تقسیم کردم و هر کدام از این مراحل هم زیر مجموعه هایی خواهند داشت که سعی میکنم در مقالات آینده به اون موارد هم اشاره کنم.اگر بعد از مطالعه این مقاله سوالی داشتین میتونین تو بخش دیدگاه های همین مطلب با من در میون بگذارید و کمتر از یکی دو ساعت پاسخ سوالتون رو بگیرید.

 

مراحل اصلی راه اندازی وب سایت

مرحله 1: پیش از راه اندازی وب سایت

مرحله 2: جمع آوری ابزارها و برنامه ریزی

مرحله 3: راه اندازی وب سایت

مرحله 4: رشد و توسعه فنی و محتوایی

 

حالا که با این چهار مرحله آشنا شدین اجازه بدین یک به یک به سراغ هر کدوم از این موارد بریم و اونها رو با هم دیگه بررسی کنیم.

پیش از راه اندازی

این مرحله جایی هست که شما یک ایده یا نظریه برای شروع کسب و کار آنلاین و راه اندازی وب سایت پیدا میکنین. حتما میپرسید که چطور یک ایده مناسب برای راه اندازی وب سایت باید پیدا کنیم؟ جوابش این هست که ممکنه شما بخواهین نمونه یک وبسایت خارجی که در ایران وجود نداره رو پیاده سازی کنین. مثلا آپارات – وبسایت آپارات ایده اصلیش از سایت Youtube بود که به خوبی با تحلیل این موقعیت و بررسی نیازهای کاربر داخلی توانست یک سرویس موفق ارائه بده و پیشگام باشه.

دیگه چه روش هایی برای پیدا کردن موضوع و ایده راه اندازی وب سایت هست؟ روش دومی که به نظر من میرسه اینه که شما یک روش جایگزین برای حل یک مشکل پیدا میکنین. مثلا فکرش رو بکنین تا زمانی که وبسایتی برای اجاره لباس نبود همه یا دنبال خرید لباس و یا قرض گرفتن از دوستان و اقوامشون بودن. اما وبسایت هایی الان وجود دارند که شما میتونین از طریق اونها لباس و پوشاک اضافی خودتون رو اجاره یا حتی به فروش برسونین. این ایده فقط از یک ذهن خلاق میاد که یک مشکلی رو پیدا میکنه و میتونه برای اون مشکل یک راه حل مناسب ارائه بده.

 

جمع آوری ابزار ها و برنامه ریزی

بعد از اینکه ایده اصلی وبسایت خودتون رو پیدا کردین خالا زمان اون هست که روش اجرای کار رو هم پیدا کنین و در واقع نیاز سنجی برای کسب و کار خودتون انجام بدین. این مرحله رو سعی کنین بزرگ در نظر بگیرید و فکر نکنین چون در شروع کار هستید با یک ابزار ناقص شروع کنین بهتره! برعکس استفاده از بهترین و جدیدترین ابزارها باعث افزایش شانس موفقیت شما در راه اندازی اون بیزینس خواهد شد.

از مواردی که باید بهش دقت کنید میشه به موارد زیر اشاره کرد

  • انتخاب نام وبسایت و برند
  • انتخاب دامنه رند و مناسب
  • انتخاب هاست و سرور مناسب
  • انتخاب زبان برنامه نویسی و یا سیستم مدیریت محتوای مناسب

 

نام وب سایت و برند

نتخاب نام وبسایت و برند یکی از مهمترین مراحل هست که پیشنهاد میکنم حتما بزرگ در نظر بگیرید و خیلی برای این موضوع زمان بگذارید. یک مثال میزنم تا این مورد رو خوب متوجه بشید. مثلا وبسایت دیجیکالا زمانی که شروع به فعالیت کرد هدف و شعار وبسایتش فروش محصولات دیجیتالی بود- اما الان با گذشت چندین سال و گسترش فعالیتش در زمینه های مختلف، هویت برندش رو به فروش محصولات به روش دیجیتالی تغییر داده. در اصل با استفاده از کلمات داخل برند یک هویت جدید برای خودش ایجاد کرده و به این ترتیب همچنان برای مشتریان خودش شناخته شده است. شما هم سعی کنین اسمی رو برای برند خودتون انتخاب کنین که عام باشه.

 

انتخاب دامنه رند و مناسب

اگر نمیدونین دامنه چی هست باید بگم که دامنه همون آدرس وبسایت هست. مثلا www.google.com – کلمه Google دامنه وبسایت و .Com پسوند دامنه است.

قبلا در مورد دامنه زیاد صحبت کردیم که پیشنهاد میکنم این دو مقاله زیر رو مطالعه کنید.

نکات کلیدی و مهم که برای انتخاب نام دامنه باید‌ رعایت کنید

8 نکته برای انتخاب نام دامنه مناسب

 

انتخاب هاست و سرور مناسب

هاست در واقع فضای میزبانی وبسایت شماست. اطلاعاتی که شما میخواهید در وبسایت شما نمایش داده بشه باید در یک سرور قرار بگیره و به دامنه وبسایت شما متصل بشه تا برای کاربران در دسترس باشه. اگر قصد دارید کسب و کار خودتون رو به صورت جدی شروع کنین میتونین کتاب الکترونیکی راهنمای انتخاب هاست و سرور برای وبسایت های وردپرسی رو که در انتهای همین مطلب قرار دادیم مطالعه کنید.

 

انتخاب زبان برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوای مناسب

هر وبسایت با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا کنترل و مدیریت میشه که برای هر وبسایت ممکنه متفاوت باشه و یا حتی اختصاصی! یکی از محبوبترین و قوی ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان – سیستم مدیریت محتوای وردپرس هست که طبق آمار جهانی بیش از 30% وبسایت های دنیا با استفاده از این سیستم طراحی شده اند.

اگر دوست دارید شما هم با استفاده وردپرس به راحتی وبسایت خودتون رو در کمتر از 5 دقیقه طراحی کنید پیشنهاد میکنم لینک های زیر رو به ترتیب ببینید.

کسب و کار خود را با وردپرس شروع کنیم

یادگیری وردپرس به صورت رایگان در یک هفته یا حتی کمتر

آموزش نصب وردپرس در CPanel

راه اندازی وب سایت

بعد از اینکه سیستم مدیریت محتوای وبسایت خودتون رو مشخص کردین حالا باید به آموزش و یادگیری وردپرس بپردازید تا بتوانید برای شروع از هزینه های سرسام آور طراحی سایت جلوگیری کنین. یادگیری وردپرس بسیار راحت و سریع است . برای یادگیری طراحی سایت با استفاده از وردپرس مراحل آموزشی زیر را پیشنهاد میکنم.

آموزش نصب وردپرس در CPanel + آموزش ویدیویی

چطور دامنه را به هاست متصل کنیم

افزونه یا پلاگین چیست؟

آموزش ویدیویی روشهای نصب افزونه در وردپرس

پوسته رایگان وردپرس یا تجاری؟

چگونه یک قالب مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟

 

رشد و توسعه فنی و محتوایی سایت

حالا که وبسایت خودتان را راه اندازی کردین باید مدام به فکر برنامه ریزی و تولید محتوای به روز و جذاب برای کاربران خود باشید. محتوا پادشاه وبسایت است و بدون داشتن محتوای مناسب نمیتوانید یک وبسایت موفق داشته باشید. پیشنهاد میکنم مقالات موضوعی در دسته آموزش محتوا نویسی را مطالعه کنید.

همچنان که در مسیر تولید محتوای خوب قدم میگذارید باید محصولات یا خدمات خود را نیز معرفی کرده و کاربران را به استفاده از آنها تشویق کنید.

 

این مقاله صرفا یک راهنمای ساده و خلاصه برای راه اندازی کسب و کار آنلاین است. راه اندازی وب سایت نکات بسیار زیادی دارد که در این مقاله فرصت بحث در مورد همه آنها را نداشتیم. شما عزیزان میتونین سوالات خودتون رو در قسمت دیدگاه های همین مطلب بپرسید تا پاسخ اون رو در کمتر از یکی دو ساعت دریافت کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.