بازاریابی محتوا چیست؟ دلایلی برای استفاده از بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ دلایلی برای استفاده از بازاریابی محتوا

آنچه در این مقاله میخوانید

بازاریابی محتوا

تعریف بازاریابی محتوا: ایجاد و توزیع مقالات، پست های وبلاگ، فیلم ها، چگونگی هدایت، تصاویر، infographics، پادکست ها، توسط یک ناشر آنلاین و یا شرکت ایجاد شده است که در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشته شده است.

بازاریابی محتوا از طریق انواع کانال های آنلاین از جمله اجتماعی، ایمیل و جستجو به دست می آید. با این حال در موتور جستجوی عمدتا راهنمایی در مورد چگونگی محتوای مربوط به جستجوگرها ارائه می دهیم.

محتوا و جستجو محتوا  در حال حاضر به طور کامل با یکدیگر درهم آمیخته شده است.به عبارت ساده تر شما می توانید تمام ویژگی های فنی SEO  را داشته باشید، اما اگر شما محتوای با کیفیت را تولید نکنید; Google به شما توجهی نمی کند.

محتوا را می توان با روش های مختلف تعریف کرد، اما اصول اصلی این امر این است که همه چیز مطالب شما بایداین سه مورد را داشته باشد: سرگرم کننده، جالب یا مفید باشد ویا ترجیحا هردو

اگر محتوای شما مفید و کاربردی نباشد نه تنها از نظر گوگل بلکه از نظر مردم هم ان محتوا ارزش وقت گذاری را نخواهد داشت.

سه دلیل اصلی برای شرکت هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند

افزایش فروش

صرفه جویی در هزینه

جذب مشتری

بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است. صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی که شما استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد، نه چیزی جداگانه محتوای کیفی بخشی از تمام انواع بازاریابی است دو نکته مهم:

بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا پیش از استراتژی رسانه های اجتماعی شما است.

جستجوگرها: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که کیفیت و محتوای سازگار را منتشر می کنند، پاداش می دهند.

تفاوت بازاریابی محتوا با استراتژی محتوا

بازاریابی محتوا به طور معمول رویکرد فروش برای جذب مشتریان; و حفظ آنها از طریق ایجاد و ارایه محتوای مربوط و معنی دار است. بازاریابی محتوا تکنیکی از فروش و بازاریابی است.

روش کار در بازاریابی محتوای در این است که شما با ارائه محتوا مرتبط افراد را به سمت کسب وکار خود هدایت کرد; و آنها را با محتوا سایت خود در گیر کرده و سپس آنها را به مشتری واقعی خود تبدیل می کنید.

استراتژی محتوا را می توان به یک کنترل گر تشبیه کرد یعنی تمام محتوا و چگونگی بازاریابی محتوا را کنترل می کند. به عبارت دیگر استراتژی محتوای شما نشان می دهد « چگونه» «کجا» و «چه چیز» محتوای خود را بکار بردید. محتوایی که در سایت قرار می دهید باید در تمام مسیر مدیریت شود; و عملا محتوا گذاری بدون مدیریت نتیجه نخواهد داد.

امتیاز شما به این مقاله
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.